ПРОЕКТ ЗМІН В ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС
10.07.2015На початку червня ми повідомляли про зміни в Податковий кодекс які були прийняті Верховною Радою стосовно збільшення бази оподаткування податком з доходів фізичних осіб. Зокрема планувалось, що до 17 розмірів мінімальної заробітної плати ставка буде становити 15%, а для доходів, які перевищують 17-кратний розмір мінімальної заробітної плати, ставка податку буде становити 20%.
Зокрема законопроектом № 2576 пропонувалося:
- збільшити базу оподаткування з 10 до 17 розмірів мінімальної заробітної плати, коли ставка податку на доходи фізичних осіб становитиме 15%. До доходів, які перевищуватимуть 17-кратний розмір мінімальної заробітної плати, застосовують ставку податку 20%;
- визначити, що максимальна величина бази нарахування єдиного внеску залежатиме не від прожиткового мінімуму для працездатних осіб на момент нарахування збору, а від мінімальної заробітної плати станом на 1 січня звітного року;
- запровадити застосування понижуючого коефіцієнта для визначення розміру єдиного внеску із 01.01.2016 р. на рівні 0,4.
Однак цей Закон так і не був підписаний президентом і на цьому тижні було передано на повторний розгляд законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справедливого оподаткування доходів фізичних осіб в інтервалі від 10 до 17 розмірів мінімальної заробітної плати» з пропозиціями та зауваженнями як стосовно застосування ставок ПДФО, так і стосовно застосування понижуючого коефіцієнту для визначення розміру єдиного внеску із 01.01.2016 р. на рівні 0,4.
В пропозиції президента стосовно зменшення понижуючого коефіцієнта зазначено наступні висновки: «…Однак зменшення розміру понижуючого коефіцієнта, що застосовується до ставки єдиного соціального внеску, для всіх страхувальників без встановлення умов щодо “детінізації” заробітної плати на сьогодні є передчасним. До того ж, оскільки Закон не передбачає джерел покриття втрат фондів соціального страхування та Пенсійного фонду України, запропонована зміна призведе до розбалансування бюджетів названих фондів та неможливості забезпечення виконання державних соціальних гарантій застрахованим особам, передбачених законодавством з питань загальнообов’язкового державного соціального та пенсійного страхування. Так, за попередніми розрахунками Кабінету Міністрів України, у разі застосування норм Закону втрати Пенсійного фонду України становитимуть близько 78,7 млрд. гривень, втрати Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності – близько 5 млрд. гривень, втрати Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань – близько 4,4 млрд. гривень, втрати Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття – близько 1,4 млрд. гривень.
Для уникнення такої ситуації пропоную абзац третій пункту 2 розділу ІІ “Прикінцеві положення” Закону виключити…..»
Як на наш погляд, то більш правильно було б зменшити ставку оподаткування для працівників, чия зарплата становить менше 5 мінімальних заробітних плат. А ще краще ввести прогресивну систему оподаткування, тому що наразі виходить що хто мав малу заробітну плату, то той платить великі податки, а в кого вона велика, то їм ставку зменшили…