Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
?
Новини змін в законодавстві

ЗМІНИ В ПКУ ЩОДО ТРАНСФЕРТНОГО ЦІНОУТВОРЕННЯ

12.08.2015

Законом від 15.07.2015 року № 609, зокрема викладений в новій редакції пп.39.2.1.7 ПКУ, яким встановлено, що господарські операції, що передбачені пп.39.2.1.1. – 39.2.1.3. та пп.39.2.1.5. ПКУ, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються наступні умови:

–          річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, що визначений за правилами бухгалтерського обліку перевищує 50 млн. грн. (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

–          обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

До внесення змін грошовими критеріями були 20 млн. гривень та 1 млн. гривень відповідно.

Даним Законом уточнено деякі окремі норми щодо регулювання трансфертного ціноутворення, зокрема, виключено норми, які застосовують правила трансфертного ціноутворення при оподаткуванні ПДВ.

Разом з тим, уточнені фінансові показники, що забезпечують встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» при визначенні рівня рентабельності контрольованих операцій. Таким чином, до таких показників тепер відносяться:

–          валова рентабельність;

–          валова рентабельність собівартості;

–          чиста рентабельність;

–          чиста рентабельність витрат;

–          рентабельність операційних витрат;

–          рентабельність активів;

–          рентабельність капіталу.

Крім того, однією із змін, що передбачені Законом є збільшення терміну надання інформації для обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» з 10 до 30 календарних днів.

Також Законом № 609 зменшено кількість підстав для перевірки контрольованих операцій. У відповідності до пп.39.5.2.1. такими підставами тепер є:

–          надсилання повідомлення контролюючим органом відповідно до підпункту 39.5.1.2;

–          виявлення за результатами моніторингу контрольованих операцій невідповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки»;

–          неподання платником податків або подання з порушенням вимог пункту 39.4 звіту про контрольовані операції або документації з трансфертного ціноутворення.

Хочемо звернути увагу, що в попередній редакції ПКУ підставою для перевірки було також і отримання від платника податків звіту про контрольовані операції.

З змін, що стосується ТЦО також варто звернути увагу на зміну розмірів штрафних санкцій, що передбачені п.120.3 ПКУ.  Тепер порушення вимог п.39.4 ПКУ тягне за собою накладення штрафів в наступних розмірах:

–          300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року, – у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції (раніше 100 розмірів МЗП);

–          1 відсоток суми контрольованих операцій, не задекларованих у податковому звіті про контрольовані операції, але не більше 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, за всі не задекларовані контрольовані операції (раніше 5 відсотків);

–          3 відсотки суми контрольованих операцій, щодо яких не була подана документація, визначена підпунктом 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 ПКУ, але не більше 200 розмірів МЗП, за всі контрольовані операції, що здійснені у відповідному звітному періоді.

 

Закон вступає в силу з дня наступного за його опублікуванням, тобто з 13.08.2015 р. 

Контакти

audit@interstandart.com.ua
(044) 383-31-91; (067) 145-55-22
01001, м. Київ вул. Велика Житомирська, 12, офіс 34

партнери

ми в соцмережах