Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
?
Новини змін в законодавстві

РАТИФІКАЦІЯ УГОДИ МІЖ УРЯДАМИ УКРАЇНИ ТА ІРЛАНДІЇ

16.10.2015

15 липня 2015 року Верховна Рада України ухвалила Закон України № 606-VIII “Про ратифікацію Конвенції між урядом України та урядом Ірландії про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи та доходи від відчуження майна і Протоколу до неї”. Таким чином, законом ратифіковано Конвенцію між урядами України та Ірландії, що була підписана ще 19 квітня 2013 року.

Міністерство закордонних справ України в своєму листі від 27.08.2015 р. № 72/14-612/1-2075 «Щодо набрання чинності міжнародним договором» повідомило про набрання чинності даної конвенції з 17.08.2015 року.

В свою чергу Державна фіскальна служба України в своєму листі від 15.09.2015 р. № 34134/7/99-99-12-01-03-17 «Щодо застосування положень Конвенції між Урядом України та Урядом Ірландії про уникнення подвійного оподаткування…….» повідомляє аналогічну інформацію про набуття чинності даної конвенції з 17.08.2015 року, і доповнює наступну інформацію:

Відповідно до ст. 27 Конвенції її положення будуть застосовуватись в Україні:

а) стосовно податків, утриманих у джерела щодо сум, які виплачені або за якими надано кредит з або після першого січня 2016 року;

б) стосовно інших податків, які справляються під час податкових періодів, що починаються на або після першого січня 2016 року.

Право на використання переваг Конвенції надається відповідно до положень ст. 103 Податкового кодексу України.

Досі за популярністю серед українського бізнесу в якості низькоподаткової юрисдикції Ірландія помітно поступалася Кіпру та Нідерландам, а також таким класичним офшорам, як Британські Віргінські острови (БВО) і Беліз. Це звичайно було пов’язано саме з відсутністю договору про уникнення подвійного оподаткування.

Ірландія має велику перевагу в комфортності оподаткування перед Україною і за деякими аспектами навіть перед Кіпром, причому як з точки зору рівня податкових ставок, але з здебільшого щодо можливості залучення капіталу в публічні компанії.

Якщо аналізувати ставки податку на прибуток то в Україні підприємства платять 18% податку на прибуток, то в Ірландії, як і на Кіпрі, – 12,5%. В цілому компаніям в Україні доводиться віддавати на податки 54,9% прибутку, в той час як в Ірландії та на Кіпрі – 22,5% і 25,9% відповідно. Проте, кількість платежів, які бізнес змушений платити на Кіпрі, навіть більша, ніж в Україні, в той час як в Ірландії потрібно зробити всього лише 9 платежів на рік.

Втім, конвенція про уникнення подвійного оподаткування зачіпає не податок на прибуток підприємств безпосередньо, а доходи, які компанії отримують у вигляді дивідендів, відсотків, роялті, доходів від відчуження майна. Зараз доходи з усіх цих джерел обкладаються в Україні ставкою 15%

Після застосування конвенції з Ірландією ставки знизяться. Однак навіть після цього, Ірландія не дуже виграє порівняно з Кіпром, якщо судити за схваленою Кабміном конвенцією. Якщо ірландська компанія володіє в українській пакетом акцій як мінімум в 25%, то під час репатріації дивідендів буде сплачуватися 5%-й податок. У разі меншого пакету акцій податок становитиме 15%. Роялті, як і у відносинах з Кіпром, буде обкладатися 10%-м податком або 5 %-м, якщо роялті сплачується з патенту, торгової марки, таємницею формули і т. п. Для двох інших джерел доходів – відсотків і доходу від відчуження майна – конвенція з Ірландією передбачає гірші умови, ніж договір з Кіпром.

У випадку з Ірландією відсотки будуть обкладатися податком в 10% або 5% у разі продажу в кредит промислового, комерційного або наукового обладнання і банківського кредиту, тоді як на Кіпрі друга – спеціальна – ставка становить 2%.

Крім того, прибуток від продажу на Кіпрі акцій компанії, основний актив якої – нерухомість, в Україні обкладатися податком не буде. В Ірландії ж з прибутку від такої угоди доведеться сплатити податок.

Якщо розглядаємо Кіпр як класичний офшор з дешевою і простою системою оподаткування, то Ірландія, хоча і більш респектабельна європейська юрисдикція, володіє трохи складнішою системою податкового законодавства. Тому, на нашу думку, масової міграції українського бізнесу з Кіпру до Ірландії на перших порах не буде, однак таку можливість можуть застосовувати компанії, які планують залучати західне фінансування, тому що якщо розміщувати материнську компанію в Ірландії, то для інвесторів це більш респектабельна юрисдикція для виходу як на ІРО (в тому числі і на американську фондову біржу), так і залучення фінансових інвестицій, зокрема для сфери ІТ та транспортних послуг, однак може не підійти сільськогосподарським холдингам. 

Контакти

audit@interstandart.com.ua
(044) 383-31-91; (067) 145-55-22
01001, м. Київ вул. Велика Житомирська, 12, офіс 34

партнери

ми в соцмережах