ПОДАТКОВИЙ ОБЛІК РЕМОНТІВ ОРЕНДОВАНИХ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ В ОРЕНДАРЯ
27.10.2015ДФСУ розглянула питання щодо врахування у податковому обліку у складі основних засобів витрат орендаря на поліпшення (ремонт) об’єкта операційної оренди.
У листі від 21.10.2015 № 22220/6/99-95-42-03-15 http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/64517.html податківці зазначили, затрати орендаря на поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що приводять до збільшення майбутніх економічних вигод, які первісно очікувалися від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів. Такі затрати зараховуються до складу основних засобів як первісна вартість нового об’єкта підгрупи 2.7 класифікації основних засобів..
У податковому обліку для розрахунку амортизації витрати на поліпшення (ремонт) орендованих основних засобів зараховуються як окремий об’єкт групи 9 «інші основні засоби» з мінімально допустимим строком корисного використання 12 років.
Що стосується розрахунку амортизації вартості поліпшень об’єкта операційної оренди, що здійснювались до 01.01.2015, то п. 11 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу передбачено, що при розрахунку амортизації основних засобів та нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу балансова вартість основних засобів та нематеріальних активів станом на 01 січня 2015 року має дорівнювати балансовій вартості таких активів, що визначена станом на 31 грудня 2014 року відповідно до ст.ст. 144 – 146 та 148 розділу III Кодексу у редакції, що діяла до 01 січня 2015 року.
Отже, балансова вартість об’єкта основних засобів, збільшена на суму поліпшень (ремонту) орендованих основних засобів, здійснених до 01.01.2015 та сформованих станом на 31.12.2014 за правилами податкового обліку, буде амортизуватись відповідно до положень п.138.3. ПКУ у редакції, чинній з 01.01.2015.