Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
?
Новини змін в законодавстві

ПРОЕКТ ЗАКОНУ УКРАЇНИ ВІД 11.05.2016 РОКУ № 4646-1 «ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН В ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК ТА ФІНАНСОВУ ЗВІТНІСТЬ В УКРАЇНІ»

17.06.2016

Схоже на те що в Україні найближчим часом можуть бути внесені зміни в бухгалтерський облік у зв’язку із зобов’язаннями приблизити законодавство нашої держави до права Європейського Союзу в галузі бухобліку, що передбачено Угодою між Україною та ЄС.

Європейським Парламентом та Радою ЄС прийнято Директиву про річну фінансову звітність, консолідовану фінансову звітність та пов’язану звітність певних типів підприємств від 26.06.2013 № 2013/34/ЄС, яка встановлює нові умови складання, подання та оприлюднення фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності, а також новий порядок визнання та оцінки певних видів активів та зобов’язань, доходів та витрат. Для забезпечення імплементації Директиви ЄС № 2013/34/ЄС її основні положення мають бути включені до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»

Ймовірно тому в травні в Верховній Раді зареєстровано проект Закону України від 11.05.2016 року № 4646-1 «Про внесення змін в Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=59163

В разі прийняття даного законопроекту бухгалтерам прийдеться вивчати оновлений Закон про бух облік дуже ретельно, тому що змін буде дуже багато і ми рекомендуємо ознайомитись із майбутніми змінами завчасно.  

Законопроектом пропонується внести наступні зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»:

–  доповнити новими термінами, зокрема «витрати», «доходи», «звітний період», «звіт про платежі на користь держави» в частині суб’єктів, які подають цей звіт, «звіт про управління», «капітал», «таксономія фінансової звітності» та «підприємства, що становлять суспільний інтерес», а інші терміни пропонується використовувати у значеннях, визначених національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі та міжнародними  стандартами  фінансової звітності, введеними в дію відповідно до законодавства, в залежності від того, які з наведених стандартівзастосовуються підприємством;

– надати визначення поняття “чистий дохід від реалізації продукції” як основного критерію для визначення розміру підприємств;

– уточнити термін “первинний документ” і привести його у відповідність з іншими статтями діючого Закону;

– визначити, що незначні недоліки не є підставою для невизнання господарської операції;

– встановити для цілей бухгалтерського обліку критерії віднесення підприємств до мікропідприємств, малих, середніх та великих підприємств відповідно до положень Директиви ЄС № 2013/34/ЄС;

Зокрема, у відповідності із законопроектом пропонується використовувати наступний критерій:

Мікропідприємствами є підприємства, показники яких на дату складання річної фінансової звітності за попередній рік відповідають щонайменше двом з таких критеріїв:

вартість активів — до 350 тис. євро;

чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 700 тис. євро;

середня кількість працівників — до 10 осіб.

Малими є підприємства, які не відповідають критеріям для мікропідприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за попередній рік відповідають щонайменше двом з таких критеріїв:

вартість активів — до 4 млн. євро;

чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 8 млн. євро;

середня кількість працівників — до 50 осіб

Середніми є підприємства, які не відповідають критеріям для малих підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за попередній рік відповідають щонайменше двом з таких критеріїв:

вартість активів — до 20 млн. євро;

чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 40 млн. євро;

середня кількість працівників — до 250 осіб.

Великими є підприємства, які не відповідають критеріям для середніх підприємств та показники на дату складання річної фінансової звітності за попередній рік відповідають щонайменше двом з таких критеріїв:

вартість активів — понад 20 млн. євро;

чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — понад 40 млн. євро;

середня кількість працівників — понад 250 осіб.

– встановити, що підприємства, які здійснюють діяльність з видобутку корисних копалин загальнодержавного значення, складають фінансову звітність за МСФЗ;

– поширити Закон на операції з виконання бюджетів та складання фінансової звітності про виконання бюджетів з урахуванням бюджетного законодавства;

– скоротити перелік обов’язкових реквізитів для первинних документів;

– уточнити період складання проміжної фінансової звітності з метою забезпечення однозначності у визначенні періоду, за який вона складається;

– дозволити не складати консолідованої фінансової звітності малим групам, які відповідають критеріям, передбаченим цим законопроектом;

– удосконалити порядок подання та оприлюднення фінансової звітності, передбачивши її подання підприємствами, що застосовують МСФЗ, в єдиному електронному форматі, а також зобов’язавши підприємства надавати копії фінансової звітності за запитом юридичних та фізичних осіб відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»;

– передати від галузевих Міністерств до Міністерства фінансів право видання методичних рекомендацій щодо застосування національних стандартів у тій чи іншій галузі;

– уточнити відповідальність власників підприємства за організацію бухгалтерського обліку на підприємстві;

– визначити чіткий перелік показників, що підлягають відображенню у формі звіту про платежі на користь держави.

На наш погляд,  в разі прийняття даного законопроекту можуть бути реальні позитивні зміни що стосуються введення бухгалтерського обліку, а в деяких моментах навіть і його спрощення (наприклад застосування первинного документу в електронній формі). 

Контакти

audit@interstandart.com.ua
(044) 383-31-91; (067) 145-55-22
01001, м. Київ вул. Велика Житомирська, 12, офіс 34

партнери

ми в соцмережах