?
Новини і публікації

ЗУПИНЕННЯ РЕЄСТРАЦІЇ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ

17.08.2017

В сьогоднішньому випуску наших новин ми хочемо проговорити таку актуальну для більшості компаній як зупинення реєстрації податкових накладних. Згідно даних Державної фіскальної служби України, з 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано понад 26,8 млн. податкових накладних/розрахунків коригування. З них було зупинено реєстрацію 170,7 тис. документів, що складає 0,64% від загальної кількості податкових накладних, які реєструвалися. До комісії ДФС загалом надійшло 64,5 тис. повідомлень із підтвердженням реальності проведених операцій по зупиненим податковим накладним, з яких рішення винесено по понад 42 тис. Позитивне рішення прийнято майже по 25 тис. повідомлень. На розгляд комісії ДФС надіслано 24,4 тис. таблиць платника, з яких рішення прийнято по майже 19,9 тис.

Враховуючи таку статистику за півтора місяці роботи механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування ми тримаємо руку «на пульсі» і слідкуємо за будь-якими змінами з приводу даного питання.

Звертаємо Вашу увагу, що 12 серпня 2017 року набрав чинності Наказ Мінфіну від 21.07.2017 р. №654 про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567 у зв’язку з його опублікуванням в «Урядовому кур’єрі» №150/2017.

Зокрема, в новій редакції викладено один з критеріїв, прописаний у пп. 1 п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН: «..обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється)…».

Тобто, тепер різниця буде визнаватися по-іншому. Якщо раніше за пп. 1 п. 6 Наказу №567 вона визначалась як різниця між обсягом постачання та обсягом придбання, то згідно зі змінами ці складові міняються місцями.

Тепер критерій щодо обсягу постачання охоплюють обсяг постачання не тільки ПН, а й РК до них. Також в розрахунку різниці не враховуються обсяги придбаних товарів за звільненими від ПДВ операціями.

Окрім того, внесено зміну у абз. 1 п. 2 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Від тепер письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку може подати виключно в електронному вигляді.

14 серпня 2017 року Мінфін оприлюднив черговий проект наказу Міністерства фінансів «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567» з метою удосконалення критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Нагадаємо, що про перегляд цих Критеріїв щокварталу з метою удосконалення йшлося також і у самому Наказі № 567 (п. 4). Тож, ці зміни не перші і, можливо, не останні.

Цього разу пропонують внести зміни в пункт 5 Критеріїв. Ним визначено ознаки, за наявності яких податкові накладні/розрахунки коригування не підлягатимуть моніторингу.

Так, абз. перший п. 5 мають намір доповнити трьома новими ознаками, а саме:

  • загальна площа задекларованої платником податку за 2016 рік до 20 лютого 2017 року власної земельної ділянки становить понад 0,01 га включно;
  • загальна площа задекларованої платником податку за 2016 рік до 20 лютого 2017 року орендованої земельної ділянки державної або комунальної власності становить понад 1 га включно;
  • загальна площа задекларованої платником  податку за 2016 рік до 20 лютого 2017 року орендованої земельної ділянки, яка не є державною або комунальною власністю, становить понад 200 га включно та за період з 01 січня 2017 року не було одночасної зміни засновника і директора платника податку.

І на останок пройдемось по питаннях як жити з наявними обставинами блокування реєстрації податкових накладних/розрахунки коригування.

Найважливіше питання, яке виникає зараз – що ж буде з податковим кредитом по вхідним податковим накладним, які зазнали блокування.

На етапі блокування податкової накладної говорити про втрату права покупця на податковий кредит зарано. Адже в ПКУ прописаний механізм її розблокування. Тож, цілком імовірно, постачальнику послуг вдасться зареєструвати цей документ у ЄРПН, надавши відповідні пояснення та копії документів (пп. 201.16.1 ПКУ). Відповідно, у покупця з’явиться можливість збільшити податковий кредит на суму вхідного ПДВ із такої податкової накладної.

Позаяк п. 198.6 ПКУ забороняє включати до податкового кредиту суми вхідного ПДВ, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними чи іншими документами з п. 201.11 ПКУ. І поки постачальник намагається розблокувати податкову накладну, у покупця ці суми затавровано як не підтверджені та переведені, так би мовити, у режим очікування розблокування та реєстрації в ЄРПН.

Отже, відобразити податковий кредит у разі блокування податкової накладної можна лише після її розблокування та реєстрації в ЄРПН.

І тільки після отримання квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких комісією прийнято рішення про їх реєстрацію, яка одночасно надсилається постачальнику (продавцю) й отримувачу (покупцю) — платнику ПДВ, що підтверджує розблокування, покупець зможе відобразити податковий кредит не раніше звітного періоду проходження документа через ЄРПН. Адже саме у цьому звітному періоді покупець зміг підтвердити свій податковий кредит зареєстрованою в ЄРПН податковою накладною/розрахунком коригування.

Нагадуємо…!

Що при зупиненні реєстрації податкової накладної платник має право протягом року подати повідомлення щодо підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним/розрахункам коригування. Такі повідомлення комісія ДФС опрацьовує протягом 5 робочих днів та надає висновки по кожному з них. Якщо платник незгоден з прийнятим комісією рішенням щодо відмови у реєстрації, він має право протягом 10 робочих днів надати скаргу з додатковими документами. Окрема комісія ДФС їх розгляне і прийме відповідне рішення – або про реєстрацію, або про підтвердження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

 

 

 

Контакти

audit@interstandart.com.ua
(044) 383-31-91; (067) 145-55-22
01001, м. Київ вул. Велика Житомирська, 12, офіс 34

партнери

ми в соцмережах