Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
?
Новини змін в законодавстві

Огляд актуальних листів держаних органів

20.10.2017

В сьогоднішньому випуску наших новин ми проаналізуємо деякі з актуальних листів державних органів, що були оприлюднені останнім часом та звернемо увагу на лист Державної служби з питань праці щодо відповідальності юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за порушення встановлених строків виплати зарплати, які на наш погляд є цікавими для всіх компаній у зв’язку із веденням господарської діяльності.

Також варто звернути увагу на зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що був прийнятий Верховною Радою 05 жовтня 2017 року. В разі підписання та оприлюднення даного Закону планується що він набере чинності з 01 січня 2018 року (крім абзаців шостого і сьомого пункту 12 розділу І, які стосуються оприлюднення фін звітності і які повинні набрати чинності з 01 січня 2019 року:  http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62044 

 

  1. Удосконалення бухгалтерського обліку та фінансової звітності

5 жовтня 2017 року Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” (щодо удосконалення деяких положень)»

 Коротко можна відмітити наступні основні зміни, які плануються до впровадження:

– уточнено вимоги щодо складання фінансової звітності за міжнародними стандартами підприємствами, що становлять суспільний інтерес та підприємствами, що займаються видобутком корисних копалин загальнодержавного значення;

– в розрізі категорій підприємств (особливо підприємств, що становлять суспільний інтерес) визначені підходи до подання та оприлюднення фінансової звітності (уточнені дати оприлюднення фінансової звітності);

– імплементовані вимоги Директиви ЄС № 2013/34/ЄС та міжнародних стандартів фінансової звітності в частині консолідованої фінансової звітності з уточненням, що вона складається за правилами національних або міжнародних стандартів ведення бухгалтерського обліку. Вимоги консолідації звітності не поширюються на малі групи підприємств;

– головним бухгалтером підприємства, що становить суспільний інтерес, може бути призначена виключно особа, що має повну вищу освіту, стаж роботи бухгалтером або аудитором, або ревізором не менше трьох років, не має непогашеної або не знятої судимості за вчинення злочину проти власності та у сфері господарської діяльності;

– обов’язок оприлюднювати перевірену аудитором фінансову звітність покладається на підприємства, що становлять суспільний інтерес, суб’єктів природних монополій на загальнодержавному ринку, а також підприємств, що здійснюють видобування корисних копалин загальнодержавного значення;

– незначні недоліки, виявлені в первинних документах, не будуть підставою для невизнання господарської операції, за умови, що вони не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про: дату його складання, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції;

– з моменту дії змін Закон про бух облік прямо не передбачатиме, що фінансова інформація не є конфіденційною інформацією і підприємство зобов’язане буде надати копію звітності на запит будь-якої юридичної чи фізичної особи і вартість такої копії не може перевищувати собівартість друку і пересилки;

 Також при доопрацюванні законопроекту були враховані зміни до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, які були внесенні Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг» від 3 листопада 2016 року № 1724-VIII.

Планується, що закон набере чинності з 1 січня 2018 року (крім абзаців шостого і сьомого пункту 12 розділу І, які стосуються оприлюднення фін звітності. Вони наберуть чинності з 1 січня 2019 року). 

Після підписання даного закону Президентом та його оприлюдненням в урядових газетах ми більш детально його проаналізуємо та обов’язкового проінформуємо Вас про зміни що запроваджуються цим Законом.

  

  1. Відповідальність за несвоєчасну виплату зарплати

В своєму листі № 8692/3/4.3-ДП-17 від 21.08.2017 року Державна служба з питань парці надала пояснення щодо штрафів за порушення строків виплати працівникам зарплати: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/git/11282-8692-17.html

Зокрема, в листі вказано наступне: абзацом третім частини другої статті 265 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України) передбачено, що юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність за порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.

При порушенні строків виплати працівникам заробітної плати чи інших виплат, передбачених законодавством про працю, терміном менше одного місяця, застосовується відповідальність, передбачена абзацом восьмим частини другої статті 265 КЗпП України.

Абзацами третім та восьмим частини другої статті 265 КЗпП України не передбачено застосування відповідальності у вигляду штрафу за кожного працівника, відносно якого виявлено порушення.

З зазначеного можна зробити висновок що застосування фінансової санкції має бути не за кожного працівника, а за сам випадок такого порушення.

  1. Надання документів в електронному виді під час податкових перевірок

Державна фіскальна служба України у індивідуальному податковому роз’ясненні від 03.10.2017 року N 2112/6/99-99-14-03-03-15/ІПК оприлюднила свою позицію щодо надання документів під час проведення податкових перевірок підприємства: http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/gna/11222-2112-17.html

Зокрема, в листі вказано, що згідно з пунктом 44.1 статті 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Пунктом 2 статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року N 996-ХIV “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” (далі – Закон N 996) визначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати обов’язкові реквізити, зокрема, особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України від 22 травня 2003 року N 852-IV “Про електронний цифровий підпис” (далі – Закон N 852), або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Відповідно до підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20 Кодексу контролюючі органи мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Згідно з пунктом 85.2 статті 85 Кодексу великий платник податків на запит контролюючого органу зобов’язаний також надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб копії таких документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту.

Крім того, посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (пункт 85.8 статті 85 Кодексу).

Отже, платники податків, які здійснюють ведення документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів у електронному вигляді, зобов’язані при проведенні перевірок надати посадовим особам контролюючого органу на їх запит такі документи в електронному вигляді.

Що стосується питання надання великими платниками податків під час проведення документальних планових (позапланових) виїзних перевірок, які проводяться в приміщенні платника, сканованих документів первинного бухгалтерського обліку, складених на паперових носіях, зазначаємо, що такі документи не вважаються документами в електронному вигляді відповідно до Закону 22 травня 2003 року N 851-IV “Про електронні документи та електронний документообіг” та Закону N 852, а є їх копіями.

Контакти

audit@interstandart.com.ua
(044) 383-31-91; (067) 145-55-22
01001, м. Київ вул. Велика Житомирська, 12, офіс 34

партнери

ми в соцмережах