В Верховній Раді України зареєстровано ряд законопроектів, а окремі з них вже прийняті в першому читанні 19.06.2014 року, які безпосередньо матимуть суттєвий вплив на бізнес середовище, зокрема і в частині оподаткування
20.06.20141. Так, 19.06.2014 року ВРУ прийняла в першому читанні та проголосувала за прискорення підготовки законопроекту до другого читання Проекту Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів від капіталу» (зареєстровано під №4101а).
Законопроектом пропонується:
1) ввести щомісячний спеціальний податок на прибуток для банківських установ та кредитних спілок, який нараховуватиметься на суму процентів на користь фізичних осіб за вкладами (депозитами), поточними та іншими рахунками без зменшення такої суми процентів на суму спеціального податку. Спеціальний податок буде включатися до складу витрат та обчислюватися за основною ставкою податку на прибуток 18 відсотків;
2) комплексно реформувати податок на доходи фізичних осіб з доходів від капіталу, до яких відноситимуться дивіденди, проценти, роялті, доходи від цінних паперів із застосуванням при річному перерахунку прогресивної шкали податку;
3) скасувати податкові пільги з податку на прибуток для інститутів спільного інвестування, крім інститутів та фондів, які відповідають сукупності таких критеріїв:
– не менш ніж 95 відсотків активів яких розміщені в сертифікати фонду операцій з нерухомістю;
– створені на строк будівництва об’єкта (об’єктів) нерухомості.
Законопроектом передбачається, що авансовий внесок при виплаті дивідендів не справляється у випадку виплати дивідендів за результатами звітного року у розмірі, що не перевищує розмір прибутку, що підлягає оподаткуванню за основною ставкою податку (18%), обчисленого за підсумками такого року та за умови сплати (погашення) податку на прибуток, нарахованого за результатами року, за який виплачуються дивіденди, у тому числі шляхом сплати авансових внесків з податку на прибуток.
2.Ще одним важливим законопроектом прийняття якого очікує значна частина українських підприємств є Проект Закону «Про податковий та митний контроль у вільній економічній зоні Криму та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» (проект № 4032а), який також було прийнято в першому читанні 19.06.2014 р.
Законопроект спрямовано на збільшення капіталізації та збереження дохідності юридичних осіб, евакуйованих з тимчасово окупованої території, а також для підтримки рівня життя громадян, добровільно або примусово евакуйованих з тимчасово окупованої території.
Проектом пропонується створити спеціальну вільну економічну зону у межах півострову Крим терміном на 10 років, визначити особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій частині території України, а також врегулювати окремі відносини між фізичними та юридичними особами, які знаходяться на території вільної економічної зони Криму та за її межами.
Нагадаємо, що прийняття цього Закону обумовлене статтею 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (№ 1207 – VII від 15 квітня 2014 року).
3. Очікують прийняття ще кількох важливих законопроектів, які наразі вже зареєстровані у Верховній Раді та анонсовані, як необхідні.
1) Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу (проект № 4930), який встановлює правила податкового компромісу, що полягають у звільненні від відповідальності платників податків, які добровільно сплатять 15 % податкових зобов’язань, що були не сплачені і не задекларовані в попередніх періодах.
2) Про вжиття заходів, спрямованих на становлення взаємопорозуміння між бізнесом та державою шляхом списання заборгованості зі сплати пені, штрафних санкцій й реструктуризації сум податкових зобов’язань суб’єктів мікро-, малого та середнього бізнесу, недопущення переслідувань та покарань підприємців (проект № 4866), яким встановлено списати з суб’єктів мікро-, малого та середнього бізнесу усі суми заборгованості зі сплати пені, штрафних та фінансових санкцій, нарахованих відповідно до законодавства станом на 1 січня 2014 року, а також реструктуризувати суб’єктам мікро-, малого та середнього бізнесу усі суми податкових зобов’язань на десять років, при умові сплати такими платниками податків усіх поточних щомісячних платежів з моменту набрання чинності цим Законом, зокрема податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів, Пенсійного фонду України та органів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування за зверненнями таких суб’єктів.