Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
?
Новини змін в законодавстві

Прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 31.07.2014 р. №1621-VII

05.08.2014

1. Військовий збір.

Тимчасово з 3 серпня 2014 року і до 1 січня 2015 року для всіх підприємств всіх прав власності на території України встановлюється військовий збір за ставкою 1,5% від об’єкта оподаткування.
Зокрема платниками збору виступають особи, які є платниками ПДФО:
• фізособи-резиденти, які отримують доходи як із джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
• фізособи-нерезиденти, які отримують доходи з джерела їх походження в Україні;
• податкові агенти.

Об’єктом обкладення військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, а також виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри.
Тобто зарплата, відпускні, лікарняні, доходи за ЦПД – усі ці доходи обкладатимуть військовим збором.
Очікуємо, що в найближчий тиждень Державна фіскальна служба України зробить роз’яснення щодо нарахування та сплати військового збору, зокрема всіх цікавить питання чи враховується ЄСВ та ПДФО при розрахунку бази цього збору, чи навпаки, військовий збір – при розрахунку бази для ПДФО. Також виникає питання яким чином потрібно подавати звітність з воєнного збору, в які терміни та за якою формою?
Про відкриття окремих рахунків в Державній казначейській службі поки ніяких роз’яснень також не було, тому також очікуємо від цієї служби інформації. Але на нашу думку, для зменшення витрат по адмініструванню цього податку можливо доцільно перераховувати його на ті ж рахунки сплати ПДФО. Однак, тоді можуть виникнути проблемні питання для деяких фізичних осіб, які подають річну декларацію за результатами отриманих річних доходів – як їм враховувати сплату?!.
Стосовно періоду, з якого потрібно починати нарахування та сплату військового збору – наша думка є однозначною – сплата проводиться з сум, що нараховуються з 3 серпня 2014 р. Тобто, виплат, що проводяться за липень та попередні місяці 2014 року це не буде стосуватись.

2. Податок на прибуток.

Щодо оподаткування податком на прибуток було внесено тільки декілька змін, але вони є суттєвими для тих підприємств, які використовують в своїй господарській діяльності операції з ІСІ та операції з купівлі-продажу цінних паперів:
– Підпункт 136.1.9 статті 136 ПКУ (Доходи, що не враховуються для визначення об’єкта оподаткування ІСІ) було доповнено словами «…крім доходів, отриманих у вигляді процентів, нарахованих за такими активами…». Тобто з 01.01.2015 року ІСІ буде складно використовувати в схемах податкового планування Компаній через те, що відсотки які раніше не оподатковувались по виданих кредитах ІСІ для підприємств тепер будуть оподатковуватись за загальною ставкою 18%.
– п.151.4, що стосувався оподаткування за операціями з цінними паперами та деривативами виключений повністю (з дати дії Закону – 03.08.2014 р.).
Таким чином, оподаткування операцій з торгівлі цінними паперами повернуто до оподаткування за ставкою 18% /в разі якщо за результатами звітного періоду загальна сума прибутків від операцій з цінними паперами, що не перебувають в обігу на фондовій біржі, перевищує загальну суму збитків від таких операцій, сума перевищення включається до об’єкта оподаткування за такими операціями за вищевказаною ставкою/.

3. ПДВ.

З загальних питань щодо внесених змін оподаткування ПДВ варто зазначити, що до 31 грудня 2014 року включно продовжено режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з експорту зернових і технічних культур; скасовано звільнення від оподаткування ПДВ операцій з поставки лісоматеріалів, паливної деревини, відходів лісопереробної промисловості, скасовано оподаткування по нульовій ставці послуг з перевезення пасажирів швидкісними поїздами Інтерсіті+.

п.49.4 ст.49 ПКУ що стосується подання податкової декларації доповнено абзацом наступного змісту: «… податкова звітність з податку на додану вартість подається до контролюючого органу усіма платниками в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку визначеному законодавством…».
З цього можна констатувати, що з 1 січня 2015 року вся звітність по ПДВ неодмінно повинна подаватись виключно в електронному виді і подання в іншому форматі (наприклад паперовому) не передбачено.

З позитивних змін варто зазначити про підвищення порогу щодо обов’язкової реєстрації осіб як платників податку. Зокрема, з 1 січня 2015 року такий поріг буде підвищено до 1 млн. гривень (на сьогодні цей розмір складає 300 тис. грн.).

В п.188.1 ст.188 ПКУ, що стосується порядку визначення бази оподаткування при постачанні товарів та послуг, доповнено додатковим абзацом: «…. база оподаткування операцій з постачання товарів / послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів / послуг, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції, за виключенням: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню та газу, який постачається для потреб населення….».
Відповідно з 01.01.2015 року база оподаткування ПДВ не може визначатися нижче ціни придбання товарів, або нижче балансової вартості основних засобів. З наступного року дешеві продажі, які стали популярні останнім часом, вже не даватимуть можливості уникнути сплати ПДВ.

З 01.01.2015 всі без винятку податкові накладні всіх підприємств повинні будуть реєструватись в Єдиному реєстрі податкових накладних. І в п.198.6 ПКУ наголошується, що не будуть відноситись до податкового кредиту сума податку сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, що не підтверджені зареєстрованими у Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями.

З 01.01.2015 в Україні запроваджується повне електронне адміністрування ПДВ, в тому числі і у відповідності з вимогами директив ЄС.
Наприклад, змінами передбачене обмеження суми, на яку постачальник може видати податкову накладну покупцю, для обчислення якої передбачена спеціальна формула. Також змінено порядок нарахування ПДВ по операціям придбання послуг у нерезидентів з місцем поставки на території України. Так з 01.01.2015 р. покупець (українське підприємство) при придбанні послуг у нерезидента матиме право на податковий кредит з ПДВ в тому ж місяці, в якому відбулося нарахування податкових зобов’язань з ПДВ.

Погано це чи добре, покаже практика застосування цього механізму. А в ПКУ стосовно цього питання доповнено окремою статтею 2001 «Електронне адміністрування податку на додану вартість». Зокрема передбачено, що платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ – тобто кожен платник ПДВ буде мати свій окремий рахунок, з якого повинно здійснюватись нарахування та сплата ПДВ.
В зв’язку з електронним адмініструванням ПДВ були виключені статті, що стосувались камеральної перевірки нарахування та сплати податку, однак виявлення фіскальною службою розбіжностей даних податкової декларації з ПДВ та даних Єдиного реєстру податкових накладних залишаються підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів (послуг).

Контакти

audit@interstandart.com.ua
(044) 383-31-91; (067) 145-55-22
01001, м. Київ вул. Велика Житомирська, 12, офіс 34

партнери

ми в соцмережах